latinica | english

Изложба слика Оље Ивањицки

Током фебруара и марта 2007. године у холу зграде Народне банке на Славији, а у организацији Министарства културе Републике Србије, постављена је прва у низу - изложба слика Оље Ивањицки, једне од највећих имена нашег савременог сликарства.
Изложбу је отворио гувернер Радован Јелашић , који је истакао да ће овај простор убудуће у великој мери бити отворен према јавности и да ће се у њему омогућити организовање значајних културних манифестација.

“Овом изузетном изложбом госпође Оље Ивањицки, у којој ће сви љубитељи истинске уметности моћи да уживају, Народна банка Србије широм отвара своја врата грађанима, показујући им да своју важне државне институције не види само у чувању националне валуте, већ и у чувању највиших духовних и уметничких вредности нашег народа и помагању да та највреднија баштина буде свима доступна”, рекао је гувернер Радован Јелашић.

Изложена поставка Оље Ивањицки обухвата неколико опуса: Освајање времена, Пролазак кроз трезор, Пето царство и Београдска школа мишљења.
Портрети и људске фигуре аутентичног сликарског рукописа, на платнима великих формата у комбинованој техници (уље, пастел, акварел, акрил), говоре о некој даљој, често несазнатљивој будућности. Оне су одраз необичних визија и мисли које воде ка оностраном, ка космосу , ка прожимању различитих цивилизација и неком другачијем животу, у простору неслућених размера.

Поред слика “Фараон у временској капији”,”Дневник Марса”,”Владимир Путин”, “Пето царство”, “Мона Лиза и миленијум пред нама”, на изложби су приказани и необични, футуристички архитектонски пројекти Оље Ивањицки, као што је решење за нови Трговински центар у Њујорку:”Big Apple Twins ”, или Меморијални центар за жртве напада 11. септембра. Занимљив је и трокраки мост на Дунаву назван “Belgrade Time Gate”, као и необични пројекат две зграде за Марс.
Гувернер је министру културе Драгану Којадиновићу поклонио вредно платно Пеђе Милосављевића, које je Народна банка откупила на аукцији слика банака у стечају. Министар је одлучио да ову слику уступи Музеју савремене уметности у Београду, како би “постала власништво свих поклоника уметности“.