Основна школа

Програми су прилагођени деци узраста од седам до 14 година, комбиновани с представљањем изложбених садржаја.

Деци се предочава следеће:

  1. новац не чине само кованице и новчанице,
  2. историјат новца и динара,
  3. породични приходи имају различите изворе који нису непресушни,
  4. финансијске кризе постоје и оне утичу на људе и друштво у целини,
  5. важно је имати план о томе како располагати буџетом/џепарцем,
  6. важно је штедети,
  7. опасно је неплански трошити – треба дефинисати приоритете,
  8. предности улагања,
  9. утицај реклама и ближњих,
  10. постојање разних банкарских производа,
  11. новац се може позајмити путем кредита,
  12. лажни новац постоји – обележја заштите на кованом новцу и на новчаницама,
  13. улога и задаци Народне банке Србије као централне банке Републике Србије,
  14. узроци и последице инфлације.

Радионице

  • Опис: Радионица стрпљења и концентрације која се састоји од слагања девет оптицајних новчаница издања Народне банке Србије (које су у деловима).
    Циљ:
    • да деца сазнају нешто више о знаменитим Србима чији су портрети представљени на девет оптицајних апоена;
    • да се мотивише логичко размишљање деце при слагању елемената и реконструкцији стварности.
    Трајање: Један школски час
    Узраст деце: Од 6 до 12 година.
    Број учесника: До 20.
  • Опис: Динар кроз историју, од српског средњовековног до оптицајног новца.
    Циљ:
    • да деца сазнају нешто више од оног што могу да науче у школама у оквиру редовног школског програма;
    • да се код деце пробуди радозналост и жеља за новим сазнањима;
    • да се деца упознају са радом Народне банке Србије која је једина овлашћена да издаје наш новац – динар;
    • да се упознају са пореклом назива и историјатом националне валуте, до оптицајног новца.
    Трајање: Један школски час
    Узраст деце: 14 година.
    Број учесника: До 20.
  • Опис: Радионица цртања током које деца, користећи своју машту, цртају новчаницу по свом избору.
    Циљ:
    • подстицање и развијање креативних способности код деце;
    • упознавање са кованим и папирним новцем и обавезним елементима на новцу;
    • да се деца на забаван, занимљив и приступачан начин упознају са основним елементима које свака новчаница мора да садржи;
    • да се развијају креативно-уметничке способности код деце.
    Трајање: Један школски час
    Узраст деце: Од 6 до 12 година.
    Број учесника: До 20.
  • Опис: Учесници креирају породични буџет и уче како да га планирају за период од годину дана помоћу игре са ковертама. Савладавајући појмове трошења, задуживања и штедње, уче како разумно да управљају својим новцем и да планирају буџет.
    Циљ:
    • да укаже на чињеницу да новац не постоји само да би се трошио већ да може да се штеди, улаже, донира;
    • да утиче на стварање финансијске културе код младих и развијање финансијске интелигенције, што подразумева разумно опхођење с новцем и паметно трошење новца;
    • да створи свест о значају планирања издатака, о неопходности пажљивог анализирања сопствених потреба, жеља и могућности и израде буџета;
    • да препознају ризик по буџет који носе бројне рекламе;
    • да схвате разлику између бруто и нето примања, суфицита и дефицита;
    • да схвате да штедња није луксуз, већ да може да послужи као врста обезбеђења;
    • да предупреди задуживање младих;
    • да ће, уколико су финансијски образовани, смањити стрес и боље спавати.
    Трајање: Један школски час
    Узраст деце: 14 година.
    Број учесника: Уколико учесници играју појединачно 10, ако играју двоје по двоје 20, уколико су у групи по троје, 30.